SİVAS İMRANLI İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DÖGEP KASIM AYI ETKİNLİK RAPORU

DÖGEP KASIM AYI ETKİNLİK RAPORU
DÖGEP KASIM AYI ETKİNLİK RAPORU

İMRANLI İLÇE MEM

DÖGEP KASIM AYI ETKİNLİK RAPORU

 

EYLEM KONUSU: Sevgili Peygamberimiz Hz.Muhammed (s.a.v.)'in eğitim anlayışı, ilim öğrenmeye ve eğitime verdiği önem ve eğitim-öğretim metotları

EYLEM TÜRÜ: Uygulama, Du?s?u?nce, Sunum, I?yi O?rnek Paylas?ıyoruz.

PAYDAŞLAR: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri ve Diğer Öğretmenler

ETKİNLİK ÖZETİ: Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü´nce hazırlanan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Gelişim Eylem Planı (DÖGEP) projesi kapsamında, DÖGEP Kasım Ayı faaliyetleri Din kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerimizin ve diğer branş öğretmenlerimizin katılımı ile gerçekleştirildi. 

 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenimiz tarafından "Hz. Muhammed´in (s.a.v.) Eğitim Anlayışı, İlim Öğrenmeye ve Eğitime Verdiği Önem ve Eğitim-Öğretim Metotları" konulu sunum gerçekleştirildi. Paylaşım toplantısında Hz. Peygamber'in tebliğ, temsil ve teşri görevleri göz önüne alınarak eğitimci kimliği üzerinde durulmuş ve öğretmenlik mesleğine ait nebevi ilkeler tespit edilmeye çalışılmıştır.Çağımızda da bilgi eksikliğinin en büyük sebebinin, tembellik ve kendini her konuda yeterli görüp araştırma yapmamak olduğunu, Efendimiz(s.a.v.)'in hadislerinden çıkaran öğretmenlerimiz, eğitimcilerin daima gelişime açık olmaları gerektiğini dile getirdiler.

Toplantı da Hz.Muhammed (s.a.v.)'in eğitim anlayışı ve öğretmenlik mesleğine bakışı, eğitimci olarak sahip olduğu özellikler, eğitim ve öğretime verdiği önem ve yöneticilik davranışları ortaya konulmaya çalışılmıştır.Okunan slaytta Allah'ın, Kur'ân-ı Kerim'de Peygamber Efendimiz'e, risalet göreviyle ilgili şahitlik, uyarma, müjdeleme, öğüt verme gibi bir takım vazifeler yüklediği, bu görevlerin hakkıyla yerine getirilmesinin kapsamlı bir eğitim-öğretim faaliyetini gerçekleştirmeyi gerekli kıldığı görülmüştür. Peygamberimiz'in bu vazifeleri yerine getirmek için takrir (anlatma ve açıklama) , soru-cevap, tedriç (basitten karmaşığa aşamalı anlatım) , yaşayarak öğrenme ve gözlem metodlarını kullandığı görüldü. Peygamberimiz risaletinde, bu metotları uygulayarak sağlam karakterli ve donanımlı sahabeler yetiştirmiş, sahabeler de aldıkları eğitim sayesinde kendilerinden sonra gelen nesillerin ilim ve irfanla donanmalarına vesile olmuşlardır.

29-11-201929-11-201929-11-2019    

VALİ TUNCEL MAHALLESİ İmranlı/SİVAS - 0346 861 2011

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.